Reklekter over pædagogiske aktiviteter med hjælp af spørgsmålene "Hvem gør Hvad, Hvornår, Hvordan og Hvorfor?"
Reflekter over det pædagogiske læringsmiljø med de brede læreplansmål for de seks læreplanstemaer.
Denne kvalitative evalueringsmodel skaber en forandring i praksis på baggrund af oplevelser og læring.
Refleksionsbladene skaber uge for uge en sammenhængende fortælling om institutionens udvikling af det pædagogiske arbejde.
Læreplanstræet er rammen for en dialog om jeres næste læringsmiljøer og pædagogiske aktiviteter.
Essayet er inspiration til hvordan ledere og pædagoger gennem praksisfællesskaber skaber en styrket organisering af børnenes trivsel, læring, udvikling og dannelse.
Essayet handler om hvordan du kan arbejde med et pædagogisk udviklingsperspektiv for at skabe høj kvalitet i dagtilbudet.
Essayet handler om organisering af den strategiske udfordring, som pædagogmangel giver i det enkelte dagtilbud.
I essayet stilles spørgsmålet om hvordan vi kan tilrettelægge en pædagogisk praksis, så der skabes et mulighedsrum for børneperspektiver.
I dette essay er der fokus på undersøgelsesspørgsmålet: ’Hvordan kan evaluering af pædagogisk praksis tilrettelægges i et børneperspektiv?’
Læs i denne artikel om visuel pædagogisk tilrettelæggelse og evalueringskultur.
Artikel har oprindelig været bragt i det pædagogiske tidsskrift 0-14, nr. 4-2020, et temanummer om ’De nye, styrkede pædagogiske læreplaner’. Hele nummeret er på 100 sider og indeholder 18 artikler om temaet. Kan bestilles på mail bogbutik@paedagogiskforum.dk.
Artikel om leder-fyrtårne teamets facilitering af børneperspektiver i et læringsmiljø med høj kvalitet.
Artikel er bragt i Landsorganisationen Danske Daginstitutioners blad DET GODE BØRNELIV, marts 2021. Bladet er redigeret af Dorthe Filtenborg.